سکسکه و راه هایی برای رفع آن
نوشته شده توسط : nahal

تقریباً همه افراد در سنین مختلف زندگی ممکن است دچار سکسکه شوند. تعریفی که ویکی پدیا از سکسکه دارد به این شرح است: «سکسکه یک دم غیرارادی و قوی است که در نوزادان، کودکان و بالغین تجربه می شود.»

افراد به دو شکل کوتاه مدت و دراز مدت، دچار این عارضه می شوند. هر چند که سکسکه، یک بیماری به حساب نمی آید، اما سکسکه های بلند مدت، اغلب آزاردهنده بوده و فرد را مستاصل می نمایند.

در این مطلب راه هایی برای متوقف کردن سکسکه به شما معرفی شده اند که می توانند برای رفع سکسکه های کوتاه، معمولی و البته استرس زا، بسیار موثر و کاربردی باشند.

شکر و شرینی جات

9-Quick-Cures-for-Hiccups-01-sl.jpg

خوردن مواد شیرین، مانند شکر، می تواند با خراش دادن مری، منجر به تحریک اعصاب و ماهیچه ها شده و عمل انقباضی آنها را متوقف کند.

سرکه

9-Quick-Cures-for-Hiccups-02-sl.jpg

چشیدن مواد ترشی همانند سرکه و یا حتی آبلیمو نیز می تواند در قطع شدن ناگهانی سکسکه موثر باشد.

کره بادام زمینی

9-Quick-Cures-for-Hiccups-08-sl.jpg

یکی از روشهای قدیمی برای توقف سکسکه، خوردن کره بادام زمینی است. خوردن یک قاشق پر از آن باعث می شود، همزمانی روند چشیدن، جویدن، تنفس و بلعیدن، وقفه ای در سکسکه ایجاد کند که می تواند آن را به طور کامل متوقف کند.

سس فلفل قرمز

9-Quick-Cures-for-Hiccups-03-sl.jpg

چشیدن سس فلفل در بعضی موارد می تواند باعث رفع سکسکه شود. تُندی فلفل، منجر به گیج کردن اعصاب در ناحیه گلو شده و توجه آنها را به درک طعم و مزه فلفل جلب می کند. و سکسکه فراموش می شود.

عسل

9-Quick-Cures-for-Hiccups-07-sl.jpg

یک قاشق مرباخوری عسل را در مقداری آب گرم هم بزنید و آن را در انتهای زبان خود نگه دارید. این مایع شیرین، همانند سرکه، می تواند منجر به تحریک اعصاب و رفع سکسکه شود.

پودر شکلات یا کافی میکس

9-Quick-Cures-for-Hiccups-09-sl.jpg

یک قاشق پودر شکلات یا کافی میکس را بخورید. خوردن این مقدار پورد شکلات ساده نیست و همین مساله باعث می شود که سکسکه شما به ناگاه متوقف شود.

تنفس در یک پاکت کاغذی

9-Quick-Cures-for-Hiccups-04-sl.jpg

به آرامی در یک پاکت کاغذی تنفس کنید. سعی کنید نفس هایی عمیق بکشید. این مساله به تدریج باعث می شود که میزان دی اکسید کربن در پاکت و سپس خون شما افزایش یابد و بدین ترتیب دیافراگم برای دریافت اکسیژن بیشتر، انقباض عمیق تری انجام دهد. نهایتاً سکسکه در این نبرد عقب نشینی کرده و دست از سرتان بر می دارد.

بذر گیاه ِ شوید

9-Quick-Cures-for-Hiccups-05-sl.jpg

برای توقف سکسکه همچنین می توانید مقداری بذر شوید را به آرامی بجوید. این روش قدیمی بسیار موثر است. رایحه بذر این گیاه با درگیر کردن اعصاب و عضلات ِ وابسته، در کار سکسکه وقفه می اندازد.

***

موارد ذکر شده، روش هایی ساده و کاربردی برای رفع سکسکه های معمولی و کوتاه مدت هستند. چنانچه راه های مرسوم و نه چندان صحیح (مانند نوشیدن آب و یا حتی ترساندن فرد) برای توقف سکسکه کارگر نیفتاده اند، می توانید روش هایی که در این مطلب توصیه شده را امتحان کنید.





:: بازدید از این مطلب : 748
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: